Monday, February 29, 2016

အိမ္​ျခံ​ေျမ​ေစ်း နည္​းနည္​းပို​ေတြး​ေသာ္​

လက္သမားဆရာတစ္ဦးကို လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ၌ ေတြ႕ရစဥ္။ျမန္မာတိုင္း(မ္)
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္ အေၾကာင္းေရးလွ်င္ အိမ္ျခံေျမႏွင့္ ဆက္စပ္မႈရွိေသာ
အေျခခံ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို ဦးစြာ စဥ္းစားရန္ျဖစ္သည္။
(၁) လူဦးေရတိုးပြားမႈ
(၂) ဒုကၡသည္ျဖစ္ေပၚမႈ
(၃) ျပည္တြင္းေရႊ႕ေျပာင္းမႈ
(၄) စီးပြားေရးေျပာင္းလဲမႈ
(၅) စီမံခန္႔ခဲြေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ
(၆) လူမႈေရးစ႐ိုက္လကၡဏာ
အထက္ပါေခါင္းစဥ္ႀကီးမ်ားေအာက္တြင္ ေခါင္းစဥ္ငယ္ေပါင္း အလြန္မ်ားစြာရွိသည္။

အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ားမွာ ေတာ္႐ုံ တန္႐ုံ စိတ္၀င္စားသူမ်ားပင္ လိုက္မမီ၊ သတိ
မမူမိေလာက္ေအာင္ ထူးေထြမ်ားျပားလွ သည္။ ယခုေဆာင္းပါးသည္ က်မ္းႀကီးတစ္ ေစာင္အျဖစ္ ေလ့လာသုေတသနျပဳ၍ ေရးသား ျပဳစုျခင္းမဟုတ္၍
သာမန္ျမင္သာ ေသာ အခ်က္မ်ားကိုသာ ေရးသားတင္ျပပါမည္။ လူဦးေရတိုးပြားမႈ
လူဦးေရမ်ားလာေလေလ ေနစရာ အိမ္ မ်ဳိးစုံ ပို၍လိုအပ္လာေလေလျဖစ္သည္မွာ ရွင္းလွ
သည္။ သီးႏွံစိုက္ပ်ဳိးရန္၊ စက္မႈလုပ္ငန္း တည္ ေထာင္ရန္၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရး၀န္ေဆာင္မႈမ်ဳိးစုံ
လုပ္ရန္၊ ျခံမ်ား၊ ေျမမ်ား ပို၍လိုအပ္လာေပမည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေက်းလက္ေဒသေန လူဦးေရမွာ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ရွိခဲ့ၿပီး ၿမိဳ႕ေနလူဦး
ေရမွာ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိခဲ့သည္။ ဤအခ်ဳိး ႏႈန္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာင္းလဲမႈႀကီး
ႀကီးမားမား မျဖစ္ခဲ့ေပ။ သို႔ရာတြင္ လြတ္လပ္ ေရးရၿပီး မၾကာမီ ေတာခိုပုန္ကန္မႈမ်ား
ႀကီးထြားလာ၍ ျပည္တြင္းစစ္ မီးေတာက္ ေလာင္ေသာအခါ ေက်းလက္ေဒသတြင္
စစ္ေဘးဒဏ္အမ်ားဆုံးခံရ၍ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားေပၚ  သိုစစ္ေဘးဒုကၡသည္မ်ားႏွင့္ စစ္ေရွာင္သူမ်ား
ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၾကသည္။ ဤတြင္ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ လူဦးေရ
သိသိသာသာ မ်ားျပားလာၿပီး ေနအိမ္အခက္အခဲ ျဖစ္ရသည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမ်ားတြင္ လူဦးေရတိုးလာျခင္းမွာ ေက်းလက္ေဒသမ်ားမွ စစ္မက္ႏွင့္မလုံျခံဳ
မႈမ်ားေၾကာင့္ တြန္းထုတ္လိုက္ျခင္း (pump out) ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားက စုတ္ယူ
ဆဲြသြင္းျခင္း (suck in or pull in) ျဖစ္စဥ္မ်ားေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ရေလသည္။ ဥပမာ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို နယ္အရပ္ ရပ္က လူအမ်ား တြန္းပို႔လိုက္ရျခင္း အေၾကာင္း
မ်ားစြာရွိသည္။
ဒုကၡသည္ျဖစ္ေပၚမႈ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ေၾကာင့္ ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္
စစ္ေဘးဒုကၡ ေရာက္သူမ်ား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းလာ ခဲ့သည္။ နာဂစ္မုန္တိုင္းႀကီးအပါအ၀င္ မုန္တိုင္းမ်ားေၾကာင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ရခိုင္ျပည္နယ္စသည့္ေဒသမ်ားက ေလေဘး၊ ေရေဘးဒုကၡသည္မ်ား ရန္ကုန္စသည့္ၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားသို႔ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ ျပည္တြင္း ေရႊ႕ေျပာင္းမႈ (Internally Displaced Persons-(IDPs) ဆိုသည္မွာ စစ္ေဘး၊ သဘာ၀ေဘး၊ ေရာဂါ ေဘး စေသာကပ္ႀကီးသုံးပါးေၾကာင့္ လြတ္ရာ ကြ်တ္ရာ၊ အထူးသျဖင့္
လုံျခံဳစိတ္ခ်ရေသာ တရား ဥပေဒစိုးမိုးမႈရွိရာၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔ ျပည္တြင္း ေရႊ႕ေျပာင္းသူမ်ား
ေရာက္ရွိကုန္ၾကသည္။ စီးပြားေရးေျပာင္းလဲမႈ ေက်းလက္ေဒသတြင္ အလုပ္အကိုင္
ရွားပါးလာျခင္း၊ စိုက္ပ်ဳိးေျမမ်ား သိမ္းခံရ၍ လုပ္ကြက္ေပ်ာက္ျခင္း၊ ေက်းလက္႐ိုးရာအႏု
ပညာလက္မႈပစၥည္းမ်ားအစား၊ စက္မႈပစၥည္း မ်ား ေဈးကြက္တြင္က်ယ္လာေသာေၾကာင့္
ေက်းလက္မွ လက္လုပ္လက္စားမ်ား အလုပ္မဲ့ ၀င္ေငြမရွိေသာအခါ ၿမိဳ႕ႀကီးသို႔ တက္သြား
ရ ျခင္း၊ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ စက္႐ုံအလုပ္႐ုံႀကီးမ်ား တိုးတက္ျဖစ္ေပၚလာေသာအခါ စက္႐ုံ လုပ္သား
လိုအပ္ခ်က္ မ်ားျပားေသာေၾကာင့္ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးဘက္တြင္ အလုပ္မရွိသူ မ်ား ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွ
စက္႐ံုလုပ္သားေနရာသို႔ ကြက္လပ္ျဖည့္ ေနရာယူလာျခင္းစေသာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ လူဦးေရတိုးေစ
သည့္ စီးပြားေရး အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ား စြာရွိသည္။ ေက်းလက္ေတာရြာမွ ၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္သို႔
ေရႊ႕ေျပာင္းလာေသာ အမ်ဳိးသားခပ္ႀကီးႀကီး မ်ားသည္ ဆိုက္ကားနင္းသူနင္း၊ ပန္းရန္လက္
သမားလုပ္သူလုပ္၊ လုပ္စရာမရွိလွ်င္ အထမ္း ႏွင့္ ေဈးလည္ေရာင္းၾကသည္။
အမ်ဳိးသား လူငယ္လူရြယ္မ်ားကမူ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ ငန္းခြင္၊ လမ္းေဖာက္ျပဳျပင္လုပ္ငန္းခြင္
စေသာ ရရာ အလုပ္ၾကမ္းမ်ား၀င္လုပ္ၾကသည္။ အလုပ္ မရလွ်င္ ပ်ံက်လုပ္ရင္း ၿမိဳ႕ႀကီးကလူလည္
မ်ားႏွင့္ေတြ႕ကာ ခါးပိုက္ႏိႈက္၊ ခိုးဆိုးသည့္ ရာဇ၀တ္မႈအလုပ္ထဲေရာက္သြားၾကသည္။
အမ်ဳိးသမီးခပ္ႀကီးႀကီးမ်ားသည္ လမ္း ေဘး စႀကႍေပၚတြင္ ေဈးေရာင္းျခင္း၊ ေခါင္း ရြက္ဗ်ပ္ထိုး
ေဈးေရာင္းျခင္းႏွင့္ အိမ္တကာ လည္ အ၀တ္ေလွ်ာ္သန္႔ရွင္းေရးကို ပုတ္ျပတ္ သေဘာ
လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းျပဳသည္။ မိန္းမပ်ဳိငယ္ရြယ္သူမ်ားက စက္႐ုံမ်ားက
အလုပ္ေပးႏိုင္သေလာက္ စက္႐ုံ အလုပ္သမျဖစ္ၾကရသည္။ ထိုအလုပ္မရရွိ လွ်င္
ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ လမ္းျပင္လုပ္ငန္းခြင္၌ ဘိလပ္ေျမရြက္၊ ေက်ာက္ရြက္၊ အုတ္
သယ္အလုပ္ၾကမ္းမ်ဳိးလုပ္ၾကရသည္။
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္တစ္ခု၌ အလုပ္သမမ်ား ေျမသယ္ေနစဥ္။ျမန္မာတိုင္း(မ္)
အမ်ား အားျဖင့္ စားေသာက္ဆိုင္၊ အလွျပဳျပင္ဆိုင္ တို႔တြင္ အကူလုပ္ျခင္း၊ အိမ္ေဖာ္အကူ
လုပ္ျခင္းမွ ကာရာအိုေက၊ မာဆာ့ခ်္၊ ေကတီဗီ ထဲ၀င္ေရာက္သြားသည္လည္းရွိသည္။
ၿမီးေကာင္ေပါက္အရြယ္ မေရာက္ တစ္ေရာက္ ဆယ္ေက်ာ္႐ုံေယာက်္ားေလး မိန္းကေလး
မ်ားသည္ လမ္းေဘးလက္ဖက္ ရည္ဆိုင္၊ စားေသာက္ဆိုင္မွအစ ဆိုင္မ်ဳိးစုံ တြင္
ေတာက္တိုမည္ရလုပ္ေသာ ကေလးလုပ္ သားေလးမ်ား ဘ၀ေရာက္ၾကရသည္။
စာရင္းခ်ဳပ္ေသာ္ စုစုေပါင္းလူဦးေရ၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းႀကီးမ်ားပင္ရွိသည္ ဆိုသည့္
ေက်းလက္ေဒသေန ျပည္သူမ်ား ၿမိဳ႕ႀကီး ေရာက္လာၿပီး တတ္သမွ်၊ လုပ္ႏိုင္သမွ်၊
ရသမွ် အလုပ္ေတြ ၀င္လုပ္ၾကေသာ္လည္း သြားလာ စရိတ္ကေထာင္းေသး၊
စားစရိတ္ကႀကီးေသး၊ ၀မ္းတစ္ထြာ၀ဖို႔အေရးပင္ မေလာက္တေလာက္ ၀င္ေငြႏွင့္ဆိုေသာ္
ထိုသို႔ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ တိုးပြားလာသည့္ ပ်ံက်ေရႊ႕ေျပာင္းလူဦးေရ အမ်ားႀကီးက
ဘယ္မွာေနၾကမည္နည္း၊ မည္သို႔ ေနၾကမည္နည္း။ ေနေရးဆိုသည္လြယ္သည့္ကိစ
ၥ မဟုတ္။ ရန္ကုန္တြင္ေနစရိတ္က အလြန္ႀကီးသည္။ ရွာေဖြရရွိသမွ်၏ ေငြအားလုံးႏွင့္ပင္
ေလာက္ ခ်င္မွေလာက္သည္။
တစ္ကိုယ္ေရ တစ္ ကာယသမားပင္ ေက်ာ တစ္ခင္းစာအတြက္ က်ပ္ ၂၀,၀၀၀ မွ ၆၀,၀၀၀
အထိ ျဖစ္ကုန္ သည္။ မိသားစု အိမ္ေထာင္တစ္ခုအတြက္ဆို တဲထုိးေန႐ုံမွလဲြ၍ အိမ္ခန္း
တိုက္ခန္းနား ကပ္၍မရ။ အိမ္ခန္းတိုက္ခန္းေဈးက ေခါင္ခိုက္ေန ေသာ ရန္ကုန္လိုၿမိဳ႕ႀကီးတြင္
တိုးပြားမ်ားျပား လာေသာ မူလသေႏၶမိသားစုက ေပါက္ဖြား လာသည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားပင္
မတတ္ႏိုင္၍ လူပ်ဳိႀကီးအပ်ဳိႀကီး ဖားဖားျဖစ္လာသည့္ စုံတဲြ မ်ား အိမ္ခန္းတိုက္ခန္းငွားရမ္းေငြ
စုရင္းစုရင္း ႏွင့္ အရြယ္ေတာ္တစ္ဆိတ္ဟိုင္း၍ ေနစရာ အတြက္ အသက္ႀကီးကုန္သည္။
စီးပြားေရးေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ေနေရး ခက္ပုံကို ေျပာ၍ မကုန္ေပ။ စီမံခန္႔ခဲြေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ
ျမန္မာျပည္၌ အိမ္ျခံေျမအခန္း မလုံ ေလာက္မႈေၾကာင့္ ေဈးျမင့္တက္ရျခင္း၏ အေၾကာင္း
ရင္းမ်ားစြာထဲတြင္ ဤႏိုင္ငံ့ ေခါင္း ေဆာင္တို႔၏ စီမံခန္႔ခဲြေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ညံ့ဖ်င္း၍
ျဖစ္ရသည္က အဆိုးဆုံး၊ စီမံခန္႔ ခဲြေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဟူသည္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိေသာ
တာ၀န္ရွိသူ ေခါင္းေဆာင္အဆင့္ဆင့္၏ မူလ အလုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဤအဓိက အလုပ္
ကိုမွ အဆင့္မီေအာင္ အရည္အခ်င္းရွိရွိ မလုပ္ႏိုင္ မွေတာ့ တစ္တိုင္းျပည္လံုး စား၀တ္ေနေရး
အခက္ႀကီးစြာ ၾကံဳရသည္။ ဤအထဲတြင္ ေနေရး ထိုင္ေရး အခက္အခဲသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အုပ္ခ်ဳပ္မႈလြဲမွားေသာေၾကာင့္ လက္နက္ကိုင္
စစ္တိုက္ၾကသည္။
ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိေတာ့။ ထို႔ျပင္ ေက်းလက္ေဒသေန ျပည္သူ အမ်ားစု လုပ္ကိုင္
စားေသာက္ရာတြင္ အသံုး ျပဳရသည့္ လယ္ယာေျမမ်ားကို သိမ္းသည္။ တပ္ေျမအတြက္၊
စက္႐ံုေျမအတြက္၊ ဌာနေျမ အတြက္ စသျဖင့္ ေျမဧကအလြန္မ်ားစြာ သိမ္းသည္။
စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အလြန္ညံ့ဖ်င္း သိမ္ႏုတ္ေသာေၾကာင့္ သိမ္းသမွ်ေျမ၏ ဆယ္ပံု တစ္ပံု၊
တစ္ရာပံုတစ္ပံုသာ အမွန္တကယ္ အသံုးခ်သည္။ က်န္အလဟႆျဖစ္ေသာ ေျမလြတ္မ်ားတြင္
ေက်းလက္ျပည္သူမ်ား လည္း ဘာမွ မလုပ္ရ၊ သိမ္းသူမ်ားလည္း ဘာမွ မလုပ္ဘဲ အပိုင္စီး၍
ပုဂၢလိကပိုင္လုပ္ကာ လက္ညိႇဳးထိုး၍ အေရာင္းအ၀ယ္အႀကီး အက်ယ္လုပ္ၾကသည္။
လက္ေျပာင္း လက္လႊဲ လုပ္ရင္း ေျမေဈးေတြ ထိုးထိုးတက္ကုန္သည္။
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဤမွ် သိမ္ႏုတ္ေသာေၾကာင့္ အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္ ပ်က္ရသည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ
လူတန္းစား မ်ား အတၱလြန္ကဲစိတ္၊ ေလာဘ စိတ္မ်ား မလႊမ္းမိုးေတာ့ဘဲ သတိျပန္၀င္၊
အသိ ျပန္ရရန္ အေရးႀကီးေလသည္။ လူမႈေရးစ႐ိုက္လကၡဏာ လူမႈေရးဟူသည္ လူ႔ဘ၀လူ႔ေလာက၌ ေတြးမကုန္ ေရးမေလာက္ေအာင္ က်ယ္၀န္း ေသာ အေၾကာင္း
အရာျဖစ္သည္။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ဘာသာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းဟူသည္
လူမႈေရးစ႐ိုက္လကၡ ဏာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ပညာဟုဆိုလိုက္လွ်င္ လူတို႔၏ သိမႈ၊ ျမင္မႈ၊
ေတြးမႈကို နည္းလမ္းတက် တတ္သိေစေသာ အယူအဆ ခံယူခ်က္ေကာင္းမ်ားကို ျဖစ္ေစ
သည့္ အေလ့အက်င့္အၾကံဉာဏ္ျဖစ္ သည္ဟု အတိုဆိုၾကသည္။
ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ပညာဉာဏ္အေျမာ္အျမင္ႀကီးသည့္ ေခါင္းေဆာင္အဆင့္ဆင့္
မည္မွ်ရွိသနည္းဟု တြက္ဆေသာ္၊ ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ျဖစ္ ပ်က္ေနသည္ကေလးမွ်ကို
ဘယ္အေျခအေန ရွိမွန္း လိုက္မီေအာင္ မေတြးမိသူသာ မ်ားေန သည္။ လုပ္ေနက်၊ ေတြ႕ေန
က်ကိုသာ သိ႐ံု မွ်ႏွင့္ သတိလက္လြတ္စြာ စိုက္လိုက္မတ္တပ္ ေတြးတတ္လုပ္တတ္ေနၾကသည္။
ထိုမွ် ဉာဏ္ ပညာအဆင့္အတန္းျဖင့္ ဘာျဖစ္၍ ဘာလုပ္ ေပးရမည္ကို ေဖာက္ထြင္းစဥ္း
စားေပးႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ဥပမာ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္၌ ျဖစ္လာသည့္ လူမႈေရးစ႐ိုက္
လကၡဏာႀကီးတစ္ခုကို အေပၚ ရံ လွ်ပ္၍ မီးေမာင္း (Search Light) ထိုးျပမည္။ ၁၉၈၈
ခုႏွစ္ စစ္အစိုးရတက္လာၿပီးေနာက္ တပ္မေတာ္အင္အားရွိမွ တိုင္းျပည္အင္အား ရွိမည္ဟု
ေႂကြးေၾကာ္ကာ တပ္အင္အား တိုးခ်ဲ႕ ရန္ စီမံကိန္းခ်လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ သို႔ျဖင့္ တပ္
မေတာ္စစ္သည္ေတာ္အင္အားမ်ားျပားႀကီး မားခဲ့သည္မွာ ေလးသိန္းခြဲရွိသည္ဟုဆို၏။
ေက်းေတာသူ မိဘမ်ားလည္း အသက္ ၁၀ ႏွစ္ပင္ မျပည့္ေသးသည့္ သားငယ္မ်ားကို
အိမ္တြင္ထား၍ လံုျခံဳမႈမရွိ ေသာအခါ ရြာက ဘုန္းႀကီးထံအပ္သည္။ ၿမိဳ႕ငယ္ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားက
ႀကီးမားေသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားထံ ဦးေလး ဘုန္းႀကီး၊ ဘဘုန္းႀကီး အားကိုးျဖင့္
ပို႔အပ္ၾကသည္။
တစ္ျပည္လံုးရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား ပထမ ကပိၸယကေလးငယ္မ်ား ပြားမ်ားလာ၏။ ေနာက္
ကိုရင္မ်ား၊ ေနာက္ဦးပၪၨင္းမ်ား တိုးပြား မ်ားျပားလာလိုက္သည္မွာ သံဃာဦးေရ ေလးသိန္းခြဲ
အထိ ရွိေလ၏။ သံဃာဦးေရဤမွ် မ်ားေသာ္ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းဦးေရေရာ၊ အက်ယ္အ၀န္းပါ
တိုးပြား ရသည္မွာ ဓမၼတာပင္။ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း
၀တၱကေျမႏွင့္ သာသနာပိုင္ေျမ၊ သာသနိက အေဆာက္အအံုရွိရာ ေျမမည္မွ်မ်ားသည္ကို
ၾကည့္တတ္လွ်င္ ျမင္ေပမည္။ ဓြသသါူန ႏေမအ့ ၾေစဓ ကို အင္တာနက္မွ ဆြဲၾကည့္ပါက
ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ သာသနာပိုင္ေျမ မည္မွ်ရွိ သည္ကို ေတြ႕ပါမည္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ
ႏိုင္ငံျဖစ္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးတြင္ သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ား၊ ဘာသာေရး
ဆိုင္ရာ ေျမမ်ား တိုးပြားလာသည္မွာ ေကာင္း ပါ၏။ သို႔ေသာ္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖစ္ခဲ့ေသာ
လူမႈေရးစ႐ိုက္လကၡဏာ ပေယာဂတစ္ရပ္ ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္းက်င္၌ လူေန အိမ္မ်ား
ေဆာက္၍မေလာက္၊ က်ဴးေက်ာ္အိမ္ မ်ား ဖ်က္၍မကုန္၊ လစာနည္း ၀န္ထမ္းႏွင့္ ဆင္းရဲႏြမ္း
ပါးသူမ်ားအတြက္ တန္ဖိုးနည္း အိမ္ရာေဆာက္ရန္ လ်ာထား၍ မလံုေလာက္ ျဖစ္ေနရျခင္းတြင္
ဤသို႔ေသာ စဥ္းစားေပး စရာမ်ားလည္း ရွိေသးေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးျပ ႐ုံသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။
အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္တြင္ အဆမတန္ ေဈးတက္ခဲ့ရျခင္းဆိုင္ရာ တိုက္႐ိုက္ျဖစ္ရပ္မွာ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ စစ္အစိုးရတက္ၿပီးေနာက္ ေဈးကြက္စီးပြားေရး က်င့္သံုးၿပီး ပုဂၢလိကမ်ား ကို ကုမၸဏီ
တည္ေထာင္ခြင့္၊ စီးပြားေရး လုပ္ခြင့္ေပးခဲ့သည္။ သြင္းကုန္/ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းလုပ္ၾကရာ၊
ႏိုင္ငံျခား ေဒၚလာ၀င္ေငြ အေျမာက္အျမား ၀င္ခဲ့ေသာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား သည္ ၁၉၉၅
ခုႏွစ္ေရာက္ေသာ္ ေငြရင္းေငြႏွီး အေတာ္မ်ားမ်ား စုေဆာင္းမိသည္။
ဤတြင္ ကုန္သြယ္ေရး (Trading) က ထုတ္လုပ္ေရး (Production) ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈ
(Servicing) ဘက္ကို ေျပာင္းလုပ္ၾကသည္။ စက္႐ုံတည္ေဆာက္ရန္ စက္မႈဇုန္မ်ား
ထူ ေထာင္ ေပးသည္။ ဟိုတယ္ႏွင့္ စားေသာက္ ဆိုင္ႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ BOT
စနစ္ျဖင့္ ေျမကြက္မ်ား ခ်ေပးသည္။ စတင္ေဆာက္လုပ္ ၾကရာမွ ေျမေဈးေတြ တက္လာ
သည္။ လႈိင္သာယာ၊ ေရႊျပည္သာ စက္မႈဇုန္၌ တစ္ဧက က်ပ္သိန္း ၅၀ ေပးသြင္းေစ၍
ပါမစ္ခ်ေပးခဲ့ ရာက ျပန္ေရာင္းရင္း က်ပ္သိန္း ၃၀၀ ျဖစ္လာ သည္။ ဤတြင္ ခ်ေပးေသာ
အိမ္ရာစီမံကိန္း မ်ားျဖစ္သည့္ ေတာင္၊ ေျမာက္၊ အေရွ႕၊ ဆိပ္ကမ္း၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ႏွင့္ လႈိင္သာယာ၊
ေရႊျပည္သာ အိမ္ရာ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားလည္း ပါမစ္ ရသူ ျပန္ေရာင္းစား၍ ေဈးတက္လာသည္။ အိမ္ရာ စီမံကိန္းမဟုတ္ေသာ ေနရာမ်ားက ေျမမ်ားလည္း အေပးအယူ (ဆိုင္ရာပိုင္ရာတို႔) လုပ္ရင္း
ေဈးမ်ားခုန္တက္လာသည္။
ျပည္ပပို႔ကုန္က ၀င္ေငြေကာင္းေကာင္း ရထားသူမ်ား ေျမ၀ယ္၍ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသည္။
ေျမေဈးတက္ေလ၏။ ေျမပါမစ္ ခ်ေပးသူမ်ား လည္း ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္ေျမယူ၍
ေဈးကစား ေဈးကိုင္သည္။ ေျမေဈးတက္လာ၏။ အစိုးရ အရာရွိႀကီးမ်ား ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ား၊
အင္ဂ်င္ နီယာႀကီးမ်ား၊ ၀င္ေငြစုမိထားေသာ လူလတ္ တန္းစားမ်ားလည္း ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္မ်ား
သာမက ဒလဘက္က ေျမမ်ားပါ လိုက္၀ယ္၍ အရင္း ျပဳရာ ေျမေဈးအားလံုး တက္ေလ၏။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ရန္ကုန္၀န္းက်င္ ေျမေဈး တက္ခဲ့သည့္ ဤေခတ္၏ အစျဖစ္ေထြၿပီး ေနာက္
ေနျပည္ေတာ္ႀကီးေနရာ ေျပာင္းလိုက္ ေသာ အခါ ပ်ဥ္းမနား၊ လယ္ေ၀း၊ တပ္ကုန္း စေသာ
ၿမိဳ႕နယ္မ်ားက ေျမေဈးထိုးတက္သည္။ ကြက္လပ္မ်ား က်န္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္မွ ဌာန ဆိုင္ရာေျမမ်ား
ေျမေဈးထိုးတက္သည္။ မၾကာမီ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ၊ ၂၀၁၀ အေထြေထြ
ေရြးေကာက္ပြဲမွ သည္ အရပ္သားအစိုးရသစ္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ၿပီး ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရးကို
စတင္ က်င့္သံုးသည္။
ထိုအခါ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ၀င္ဆံ့လာသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံျခား တိုက္႐ိုက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား
တာစူလာသည့္အေလ်ာက္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား လာေရာက္လုပ္ကိုင္လွ်င္ အိမ္ျခံေျမေဈးေကာင္း
ရမည္ဆိုကာ ပါးစပ္ ထဲရွိရာ ေဈးႀကီးႀကီးမ်ား တင္၍ ေဈးေခၚခဲ့ၾက သည္။ တခ်ဳိ႕လည္း
ႏိုင္ငံျခား ေကာ္ပိုေရးရွင္း ႀကီးမ်ား စတင္၀င္ေရာက္၍ အမွန္ပင္ ေဈးႀကီး ႀကီး ရၾကသည္။
သို႔ရာတြင္ ႏိုင္ငံျခားလုပ္ငန္းရွင္တို႔သည္ အိမ္ေျမေဈးႀကီးလြန္းျခင္းေၾကာင့္ အရင္း အလြန္
မ်ားမည္ကို မႀကိဳက္၊ အရင္းေၾက ကာလ ေႏွးမည္ကို မလိုလား။ သို႔ျဖင့္ အိမ္ျခံေျမေဈး ျမင့္ေနၿပီး
အမွန္ အ၀ယ္သိပ္မလိုက္ဘဲ အီေန ခဲ့သည္။ ေနရာေကာင္းက အိမ္ျခံေျမမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္သူတို႔သည္
ခ်မ္းသာလြန္းသူမ်ားႏွင့္ အာဏာရွိ ႂကြယ္၀သူမ်ားျဖစ္ရာ၊ ေရာင္း မထြက္လည္း အေရးမဟုတ္
တင္းခံေနၾက သည္။ ေဈးလည္းမက် အေရာင္းအ၀ယ္လည္း ပါးလာ၏။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ
ကလည္း အိမ္ျခံေျမ ေဈး ႏႈန္း ျမင့္လြန္းေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏီွး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ လာေရာက္ျခင္းကို
ထိခိုက္ေစေၾကာင္း သိကာ အိမ္ေျမေဈးႏႈန္းကို အနိမ့္ဆံုးႏႈန္းထား သတ္မွတ္ျခင္း၊ အိမ္ျခံေျမ
လုပ္ငန္းမွ အခြန္ ေကာက္ရန္ စည္းကမ္းသစ္မ်ား ထုတ္ျခင္း၊ တန္ဖိုးမွ်အိမ္ရာ၊ တန္ဖိုးနည္းအိမ္ရာ၊
၀န္ထမ္း ႏွင့္ ႏြမ္းပါးသူမ်ားအတြက္ အိမ္ရာမ်ား ေဆာက္ေပးမည္၊ ေဆာက္ၿပီးသည္မ်ား ေရာင္း
ခ်ေပးသည္ စေသာ အားထုတ္မႈမ်ားေၾကာင့္ အိမ္ျခံေျမေဈးႏႈန္း က်ဆင္းလာသည္။
သူေဌးကိုင္ေသာ တန္ဖိုး က်ပ္သိန္းေသာင္း ႏွင့္ သိန္းသိန္းႏွင့္ခ်ီသည့္ အျမင့္ဆံုးတန္းမွ
အိမ္ရာ ေျမယာမ်ား ေဈးကြက္တိုင္း ရပ္ဆိုင္း သေလာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ အလတ္စား သိန္း
ေထာင္ဂဏန္းတန္ အိမ္ရာေျမမ်ားသာ အသင့္အတင့္ ေရာင္း၀ယ္မႈရွိသည္။ အေသးစား
က်ပ္သိန္း ၅၀၀ ၀န္းက်င္ အိမ္ရာ တိုက္ ခန္းမ်ား အေရာင္းေႏွးေသာ္လည္း အနည္းငယ္
အလုပ္ျဖစ္သည္။ တန္ဖိုးသိန္း ၁၅၀ မွ ၄၀၀ ၾကား တိုက္ခန္းမ်ား ေဈးကြက္ပိုရွိသည္။
အငွားတန္ဖိုး ၆၀,၀၀၀ မွ ႏွစ္သိန္းၾကား ေျခာက္လတစ္ႏွစ္ ငွားမ်ားႏွင့္ စေဘာ္ေငြ တင္၍
အိမ္ခန္းခနည္းေသာ အငွားစနစ္မ်ား အလုပ္ျဖစ္တန္သေလာက္ ျဖစ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္
ျခံဳ၍ဆိုရလွ်င္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကုန္မွ ယခု ၂၀၁၆ ႏွစ္စအထိ အိမ္ျခံေျမ အေရာင္း အ၀ယ္ေရာ
အငွားပိုင္းပါ သိသိသာသာ ေအးေနသည္။
တစ္ခ်က္တစ္ခ်ီ က်ဴးေက်ာ္အိမ္ရာမ်ား ဖယ္ရွားခံရမွ အိမ္ခန္းအငွား အနည္းငယ္ တက္သည္။
သို႔ေသာ္ အျခားတြင္ သြားက်ဴး ေက်ာ္မႈမ်ားလည္းရွိ၍ ထင္သေလာက္ သြက္လာျခင္း
တက္လာျခင္း မရွိေခ်။ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္မွ စ၍ အစိုးရသစ္ တက္လာေသာအခါ အိမ္ျခံေျမေဈးကြက္
တက္လာမည္ လား၊ ဆက္လက္ ဆုတ္ဆိုင္းေနမည္လားဟု ေမွ်ာ္မွန္း တြက္ဆေသာ္၊ ၿပီးခဲ့ေသာ
ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုေက်ာ္က ျဖစ္ခဲ့သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ညံ့ဖ်င္းမႈ မ်ဳိး ထပ္မျဖစ္လွ်င္ အလြန္ေဈးေျမာက္ေန သည့္ ေျမေဈးမ်ား ေဈးက်လာႏိုင္သည္။ အမွန္တကယ္ စက္႐ံုေဆာက္မည့္ ေျမ ေနရာမ်ား၊
ဟုိတယ္ေဆာက္မည့္ ေျမေနရာ မ်ား၊ အဆင့္ျမင့္႐ံုးခန္းေဆာက္မည့္ အေဆာက္ အအံုမ်ား၊
အဆင့္ျမင့္ ကြန္ဒိုမ်ားသည္ စီးပြား ေရး ပြင့္လင္းလာမည့္ ေနာက္တစ္ႏွစ္မွ သံုးႏွစ္ အတြင္း
ထိုင္း၊ မေလးရွား၊ စင္ကာပူ စေသာ ႏိုင္ငံမ်ား၏ ျမင့္လွေသာေဈးႏႈန္းနီးပါး ေဈး တက္လာႏိုင္ေျခ
ရွိေလသည္။
​ေအာင္​ခ်ိန္​ဘြား
ျမန္​မာတိုင္​းစ္​

No comments:

Post a Comment